skriver en ny låt just nu

Spelade lite gitarr när jag kom hem idag och kom på ett ganska fint stycke. Simpelt men fint. Ville uttöka det, men så kände jag att jag inte skulle försöka göra något komplicerat. Utan bara gå rakt på sak, det jag tycker passar bäst. Att skriva mer "komplicerat" gör jag i band, känns onödigt att lägga ner så mycket tid på en låt som bara består av sång och gitarr. Lekte runt med Volume Swell och fick till ett ganska coolt ljud som påminner om stränginstrument. Lär ha med det i låten, men inte för mycket. Hundra procent säker att outrot ska bestå av gitarr och stränginstruments effekter som jag kör på gitarren.

Så får väl skriva en text, jobba in en bra sång, spela in, mixa och lite sånt shit så får vi se när den blir klar. Lär ta tid pga min lathet. Menmen.

Kommentarer
Postat av: william

rolgit att skriva låtar:D



Och säg gärna vad du tycker om mina "On The Street" Modell bilder som jag har tagit på Tove:D

2012-03-23 @ 16:27:36
URL: http://funnyones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0