reflection

Har varit på så jävla dåligt humör den senaste veckan (snarare två senaste månaderna), men lyckades tillslut sätta mig ner och skriva av mina känslor. Och då kom jag på ett stycke, som jag själv tycker är otroligt fint och faktiskt en låt jag är jävligt nöjd med. Speciellt fiol och cello ljudet jag fick till med gitarren. Använde lite Volume Swell och shit. Valde att inte heller överproducera med en massa saker, som t ex solon, harmonier på gitarren och sången osv. Höll det simpelt och det kändes bäst. Dock blev jag aningen missnöjd med sången då den... är aningen fucked up vid vissa delar. Men jag orkade inte göra något åt saken så det fick vara så. 

Lite egocentriskt kanske, men de senaste nätterna har jag somnat till den låten. Främst för att det reflekterar ju verkligen mina känslor, det är ju jag som skrivit texten och låten. Samt att den är sorlig och hjälper mig att stå ut med min sorg och mående.

Aja, här är den iaf. Min låt Reflection. Notera att detta är en demo, så skulle jag spela in denna i en bra studio och ingen hemma studio, så lär det vara betydligt mer finslipande på detta.


http://soundcloud.com/arvinmoshfegh/arvin-moshfegh-reflection
Direkt länk för text också.

Kommentarer
Postat av: ääälin

Uh, du är ju as grym! keep WORKING!

2012-04-01 @ 14:39:27
URL: http://imyourfather.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0