invisible kid got a place of his own, where he'll never be known, inward he's grown

Seg morgon. Vidrigt seg morgon. Grinigt humör, innebandy match (jag är coach för laget), ska repa och massa annat. Vissa saker är väl trevligt att göra, men fml på mitt humör. Vill gräva ner huvudet i kudden och sova bort hela dagen. Sade till mig själv igår att jag skulle spela in mina riff. Men gjorde jag det? Nope. Fattar inte vad det är med mig ibland. Är astaggad påväg till skolan att spela in musiken, göra covers osv. Sen när jag väl kommer hem så är jag trött som fan och orkar inte spela in ett skit. Att spela in är inte det svåra, det är att mixa som är det jobbiga, så jag förstår inte varför jag inte bara sätter mig ner och spelar in riffen innan jag glömmer bort dem. 

Aja. Repade igår med mitt andra band där jag är bassist och kör backing vocals. Vi skrev en stört bra låt. Jag vill inte vara för egocentrisk eller skryta, men basen jag skrev till låten är helt jävla sjuk. Riktigt jävla bra är den. Ok, nu skröt jag lite, men still!

Drar väl en fin, suddig, fuckad bild på trummorna i skolan. Satt och spelade trummor till olika låtar innan repet. Kändes jävligt skönt faktiskt. Blivit jävligt bra på trummor för att inte ens ha ett trumset hemma. Spelar luft trummor, lyssnar på låtar hur de ska spelas och sedan övar jag de gånger jag kan i skolan och det sitter ganska bra. Ska nog skaffa mig ett trumset inom en snar framtid!

(man ser inte ens hela trumsettet, lol)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0